
Nelipyöräsuuntaukseen sisältyvät seuraavat työvaiheet:
-Lyhyt koeajo ennen säätöä
-Renkaiden ja rengaspaineiden tarkistaminen
-Etu- ja takapyöräntuennan välysten tarkistaminen
-3D mittaus
-Ohjauskulmien säätö
-Lyhyt koeajo säädön jälkeen.
Milloin ohjauskulmien tarkastus ja nelipyöräsuuntaus on tarpeen seuraavissa tilanteisa:
- Epätasainen renkaiden kuluminen: Jos renkaat kuluvat epätasaisesti, erityisesti reunoilta, se voi viitata ohjauskulmien säätötarpeeseen.
- Auton käyttäytyminen ajossa: Jos auto tuntuu vetävän sivulle suoraan ajettaessa tai ohjaus tuntuu epävakaalta, ohjauskulmat voivat olla pielessä.
- Korjausten jälkeen: Autoon vaihdetaan pyörän tuennan / ohjauksen osia (raidepäitä, alapalloja, tukivarren heloja…)
- Jos auto on osunut esimerkiksi isoon kuoppaan, reunakiveen tai ollut pienessä kolarissa, ohjauskulmat voivat muuttua.
Virheelliset ohjauskulmat voivat aiheuttaa myös normaalia korkeampaa polttoaineen kulutusta, sillä auton vierintävastus kasvaa, kun ohjauskulmat eivät ole parhaat mahdolliset.
Normaali nelipyöräsuuntaus maksaa 80 euroa ja sisältää yllämainitut tarkastukset